دست اورد های نظامی انقلاب اسلامی بعد از انقلاب امام خمینی(ره)

دست اورد های نظامی انقلاب اسلامی

1-دفاع قهرمانانه در مقابل حملات رژیم بعث
 پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی و ایادی داخلی آن، برای ساقط نمودن جمهوری اسلامی توطئه های فراوانی را به اجرا در آوردند که همه ی این توطئه ها به شکست انجامید. از جمله ی این توطئه ها می توان از هجوم گسترده-ی نظامی رژیم «بعث عراق» نام برد که با دفاع قهرمانانه ی نیروهای مسلح و مردم ، نقش بر آب شد و متجاوزان با خفت و خواری بیرون رانده شدند .به رغم برتری فوق العاده ی نیروهای مسلح ما اعم از ارتش ،‌سپاه و بسیج از لحاظ فرماندهی ،‌معنویت، روحیه و.. نسبت به دشمن متجاوز ، ما توانستیم به اهداف کامل خود دست یابیم .

به هر حال در طول تاریخ کشورمان، این اولین جنگی بودکه بر ما تحمیل شد ولی در پایان آن ،متجاوز با همه ی پشتوانه ای که داشت نتوانست به ذره ای از اهدافش دست یابد ضمن این که در پایان جنگ با اعلام دبیر کل سازمان ملل مبنی بر متجاوز بودن رژیم بعث ، پیروزی ایران در سطح جهانی به ثبوت رسید . بهترین تحلیل در مورد دست آورد جنگ تحمیلی، از امام خمینی (ره) است که فرمودند : «ما انقلاب مان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم.

ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم ما در جنگ پرده از چهره جهان خواران کنار زدیم. ما در جنگ دوستان و دشمنان مان را شناخته ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم ... تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آن چنانی بر خوردار شد و از همه مهم تر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت .»

2-تشکیل سپاه و بسیج

یکی از افتخارات انقلاب اسلامی تشکیل سپاه و بسیج به فرمان امام خمینی (ره) بود. این دو نهاد مقدس از بدو تشکیل، درگیر جنگ های ناخواسته و تحمیلی از سوی ابرقدرت ها و مزدوران داخلی آن ها در کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان ... و در نهایت متجاوزان رژیم بعث عراق بودند و توانستند با اهدای خون پاک شان درخت انقلاب را آبیاری کنند وآن را از گزند ضد انقلاب محفوظ بدارند.در سایه ی این فداکاری ها بود که سپاه و بسیج در قلب امت مسلمان بیش از پیش جای گرفت و مظهری از اخلاص و تعهد و ایثار شد .

به طوری که امام خمینی (ره) در دیدارهای مختلف از آن ها این چنین یاد می کردند:«من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد اگر سپاه نبود کشور هم نبود... ای کاش من هم یک پاسدار بودم. بسیج لشکر مخلص خداست من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخار این است که خود بسیجی ام ... بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه، پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گم نامی و بی نشانی گرفته اند.»

3-خودکفایی نظامی 

در حال حاضر بیشتر جنگ افزارهایی که در ارتش و سپاه به کار گرفته می شود ساخت کارخانجات داخل است پیشرفت-های قابل ملاحظه ای که در تولید انواع موشک ها ، توپ ها ، خمپاره اندازها ، تهیه قطعات یدکی هلکوپترها و هواپیماها و سیستم های کنترل را داری. توسط ارتش، سپاه و وزارت دفاع صورت گرفته نمونه های روشنی از خودکفایی نظامی است .

علاوه بر تولید تجهیزات نظامی، کشورمان در حال حاضر از نظر تعمیر و نگهداری و مدرنیزه کردن سلاح های جنگی و آموزش افراد، به مرز استقلال دفاعی رسیده به طوری که می توان گفت نیروهای مسلح ایران در حال حاضر در ردیف قوی-ترین ارتش های دنیا قرار گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 5 فروردين 1393 | 11:53 | نویسنده : محمد امین لاریان |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.